enflasyonemeklilikötvdöviztümkiadplusel
DOLAR
16,3497
EURO
17,4633
ALTIN
976,74
BIST
2.392,85
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
K.Maraş
Açık
30°C
K.Maraş
30°C
Açık
Perşembe Açık
32°C
Cuma Az Bulutlu
32°C
Cumartesi Açık
32°C
Pazar Açık
34°C

Deri sektörü Rusya’ya katma değerli ihracatı artıracak

Türk deri sektörü, Rusya’da düzenlenen CPM Fuarı’na 25 firma ile katılım gösterdi. TDKD Başkanı Gürkan Gözmen, “Markalaşabilmemiz için bu sahnelerde boy göstermemiz önemli” dedi.

Deri sektörü Rusya’ya katma değerli ihracatı artıracak
Deri sektörü Rusya’ya katma değerli ihracatı artıracak

2022 yılına 2 milyar doların üzerinde ihracat hedefiyle başlayan deri ve deri mamulleri sektörü yeni dönemde de bu hedefe yönelik çalışmalarına devam ediyor. Üretim ve istihdam odaklı çalışan sektör, Rusya’da düzenlenen CPM Fuarı’na 25 firma ile katılım gösterdi. Türkiye Deri Konfeksiyoncuları Derneği (TDKD) Başkanı Gürkan Gözmen, Rusya’nın sektör için önemli bir pazar olduğunu, fuarın da bölgeye yapılan ihracatı daha da artırmak adına önem taşıdığını vurguladı. TDKD Başkan Vekili Serdar Yavuz da fuarda sürekliliğin çok önemli olduğunu söyledi.

“HEDEF RUSYA’YA 200 MİLYON DOLARIN ÜSTÜNDE İHRACAT” 

Sektörü ve fuarı değerlendirmeye devam eden Gürkan Gözmen, “25 firmamız ile Rusya’daki sektörün en önemli fuarlarından biri olan CPM’e katılım sağladık. Fuar pandemi sonrası eski günlerine dönmeye başladı. Deri ve deri mamulleri sektörü olarak 2021 yılında Rusya’ya 137 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Bu dönemde Rusya’ya ihracatta yüzde 34,8 oranında artış yakaladık. 2022 hedefimiz ise 200 milyon doların üzerinde ihracat gerçekleştirmek. CPM ve Antalya’da düzenlediğimiz Leather & Fur Fashion etkinliğimiz Rusya’ya olan ihracatımızın gelişmesinde büyük bir öneme sahip. Bu sene sektörümüzün büyük destekleri ile düzenlenmeye başlayan IFCO Fuarı’nın da sektöre büyük katkıda bulunacağına inanıyoruz. Sektör olarak en büyük pazarımız Rusya sonrasında ise Amerika geliyor. Rusya’da deri sektöründe yüzde 20 pazar payımız var. Amerika ise bu sene en fazla artış yakaladığımız pazarlardan biri.” ifadelerini kullandı.

Gözmen sektör olarak 2022 yılının sonunda 2 milyar doların üzerinde ihracat gerçekleştirmeyi hedeflediklerini de açıkladı. Gözmen ayrıca şunları söyledi: “Deride dünyada rakibimiz olduğunu düşünmüyorum. Bu yılı geçen seneye göre daha iyi kapatacağız. İstediğimiz adetler olmadığı için daha katma değerli ürünler satmaya çalışıyoruz. Daha çok koleksiyona önem veriyoruz.

Türkiye’nin tabakhane, baskı olarak çok büyük avantajı var. Bunu ne Ruslar ne İtalyanlar yapabiliyor. Ayrıca trendler en çok deride değişiyor. Tüketimi az olan ve dayanıklı olan bir ürün olduğu için sürekli yenilikler yapmamız gerekiyor.”

 HER SENE BU FUARDA OLMALIYIZ

Rusya’da düzenlenen fuarda konuşan TDKD Başkan Vekili Serdar Yavuz, “Fuarcılık istikrar isteyen bir iş. Her sezonda, her fuarda burada olmamız gerekiyor. Deri ve deri mamulleri sektöründe talep iyi ama her şeyden çok çabuk etkilenen bir sektör. Pandemiden yeni çıkmaya çalışırken Ukrayna-Rusya olayları oldu. Bu alışverişi direkt kesiyor. Sokakta hissedilmiyor ama ticarette direkt hissediliyor.” dedi.

Yavuz ayrıca sosyal medyadan deri satışının çok fazla artığını belirterek şunları söyledi: “Bu durum özellikle Çin’de ve Kore’de çok patladı. Influencerlar sadece giyip göstermiyor, anlatıyorlar. İnsanlar da firmanın videolarını izleyip ikna olup, sipariş veriyorlar. Eskiden aynı şehirde birbiriyle rekabet eden müşterilerle sorun yaşıyorduk. Şimdi bütün Rusya, Ukrayna ve Kazakistan birbirine rakip oldu. Online olduğu için artık müşteri Kazakistan’dan da Rusya’dan da alışveriş yapabiliyor. AVM’lerde en ufak metrekaresi olan müşterilerimiz instagram’daki reels videoları sayesinde en fazla ürün satan müşterilerimiz oldu.

Rusya e-ticarette oldukça aktif. Türk dericiler bu noktada çok fazla dahil olmak istemiyor.“

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.