enflasyonemeklilikötvdöviztümkiadplusel
DOLAR
16,1920
EURO
17,4658
ALTIN
965,28
BIST
2.438,84
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
K.Maraş
Açık
33°C
K.Maraş
33°C
Açık
Pazar Açık
34°C
Pazartesi Açık
34°C
Salı Açık
34°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
37°C

Şirketler bu yıl ramazan kolisine kaç liralık bütçe ayırdı?

Türkiye’de 81 ilde 4 bin müşterinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmaya göre, ramazan kolisinin uygun fiyatlı olması kriteri geçen yıla göre daha yüksek bir tercih sebebi haline geldi.

Şirketler bu yıl ramazan kolisine kaç liralık bütçe ayırdı?

Avansas’ın 81 ilde 4 binin üzerinde iş yeri sahibi ve yöneticileriyle gerçekleştirdiği araştırmaya göre, 100 iş yerinden 38’i ramazan kolisi dağıtmayı planlıyor ve söz konusu şirketlerin yüzde 60’ı ramazan kolisi için 100 lira ile 200 lira arasında bütçe ayırmayı tercih ediyor.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, e-ticaret platformu Avansas, marketler ve e-ticaret sitelerinin ramazan kolilerini satışa sunmaya başladığı bu dönemde birçok alternatif arasında kalan müşterilerin koli tercihindeki satın alma davranışlarını araştırdı ve dikkat çekici sonuçlar ortaya koydu.

Türkiye’nin 81 ilinde ve 4 bin kişinin üzerinde müşterinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmaya göre, tüketicilerin koli içerisinde kaliteli markalar bulunmasına verdiği önem kriterinde 2021 yılında göre düşüş gözlemlendi. Bunun yanı sıra ramazan kolisinin uygun fiyatlı olması kriteri geçen yıla göre daha yüksek bir tercih sebebi haline geldi.

İş yerlerinin yüzde 56’sı koli içerisinde yer alan ürünlerin bilindik ve kaliteli markalardan oluşması gerektiğini vurguladı. Yüzde 44’ü ise kolinin uygun fiyatlı olması gerektiğini dile getirdi. Ürün çeşitliliğine önem veren tüketiciler, satın alacakları erzak paketinde mutlaka yer alması gereken 15 ürünü şöyle sıraladı: Çay, sıvı yağ, pirinç, makarna, şeker, salça, un, bulgur, kırmızı mercimek, zeytin, fasulye, tuz, arpa şehriye, hurma ve süt.

Katılımcıların yüzde 60’ı içerisinde 19-25 çeşit ürün bulunan orta boy erzak kolisini tercih ediyor

Araştırmadan çıkan sonuçlara göre, katılımcıların yüzde 60’ı içerisinde 19-25 çeşit ürün bulunan orta boy, yüzde 30’u içerisinde 12-25 çeşit ürün bulunan küçük boydaki ramazan kolilerini tercih ettiklerini belirtirken, iş yerlerinin 2022 yılında bir adet ramazan kolisi için ortalama 100 TL-200 TL aralığında bütçe ayırmayı öngördüğü aktarıldı.

Araştırma sonuçlarına göre, iş yerlerinin yüzde 38’i ramazan ayında, çalışanlarına veya ihtiyaç sahiplerine Ramazan kolisi yardımı yapmayı düşünüyor. Koli dağıtma potansiyeli olanların yüzde 52’si hazır koli dağıtmayı düşünürken, bu yıl koliyi kendilerinin hazırlayacağını belirtenlerin oranında ise artış gözlemlendi.

Avansas, ramazan ayında güvenilir markalardan oluşturduğu 3 farklı koli tercihini satışa sundu. Çorbadan bakliyata, makarnadan çaya kadar geniş ürün yelpazesiyle 3 farklı koli olarak hazırlanan Avansas ramazan kolileri, 129 TL ile 309 TL aralığında satışa sunuluyor.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.